2016. december 19., hétfő

Kést nyertem, ismét! :)



Két eseménytől hangos ma világ, egyik hogy meghalt Gábor Zsazsa, másik hogy nyertem egy kést.
Az előbbivel a külföldi kollégák nyaggattak, ő is Gábor és mégis nő, szóval hogy is van ez?! Az utóbbival meg a neten találtak meg. Ez annyira feldobta a napom, hogy fél adag kávé is elegendő volt a testem biztonságos napi üzemeltetéséhez.

Hogy mi a jutalom? Beszéljenek a képek:
















És hogyhogy ismét?
Mert réges-régen egy távoli galaxisban a Késportálról is sikerült bezsebelni egy ZOB legál cukiságot.
Örömöm most sem kisebb, mert bár adni jó, azért kapni se rossz :D

Az asszonynak nem lesz könnyű beadni, mert már az utóbbi három szerzeményre is azt mondtam, mint anno a Pistabá Zaporozsecre, nem vettem, nyertem...

    A készitője a nagy :) GERBAL aki eléggé megosztó személyiség a késes fórumokon, kapja az ívet rendesen, de keményen és higgadtan állja a sarat, ami becsülendő.  Őszintén, én sem vagyok egy neten vitatkozós fajta, de már bizony
ára bekattantam volna attól az osztástól, amin ő megy keresztül.
Persze az is tény, hogy adja alájuk a lovat a rendszeres bejegyzéseivel, de nélküle unalmasabb lenne a felület. Kivéve azoknak, akiket még kielégít a tollas-ágas-szalonnás-tradis vagy éppen a külföldi oldalakról átvett "csomag jött..." posztolgatás.
(bájdüvéj: velük sincs bajom, csak a kreativitást/fantáziát hiányolom néha...)
Ezek után persze ember legyen a talpán aki be meri mutatni munkáit a nagyközönségnek.
Sikerült pl. beszereznem egy normális szalagcsiszolót (ami a hiedelemmel ellentétben nem csak késkészitésre való :D ), van alapanyagom is, szóval előbb-utóbb én is kiélhetem  beteges vágyaimat, no de hogy nyilvánosságra hozzam...?
Na azt már nem hiszem...max itt a blogon, mert ezt úgyis csak én olvasom :D


    Gerbal egy jelenség, afféle "minden napra egy mese", amin jókat lehet csámcsogni. Mivel úgy fogott bele egy nagyra becsült szakmába, hogy nem egy 8 generációra visszavezethető kovács családból származik, elég könnyű célpont. Az első ami kiverte a biztit a komoly kritikusok körében az volt, hogy gyorsabban lépked előre marketing területen mint magán a terméken. Erről most nem nyitnék "vitát", tény hogy a neve mára bevésődött a késes köztudatba, és bízom benne hogy ehhez párosul majd egy, a készítő vállára nehezedő nyomás: a "minőségi elvárás" 
A kezdet persze nehéz, ezt láthatja mindenki, aki követi munkásságát. Én speciel látok benne fantáziát, szorgalmas srác, akinek van jövője a késkészítés területén.  Tudjuk, hogy gyakorlat teszi a mestert, az elméleti hiányosságokat meg könnyedén pótolja majd, hiszen nem "hülyegyerek".
Szerintem aki a késes világ rabjává válik, az évek elteltével eljut oda, hogy markolatozzon, s talán ha lehetősége nyílik, tovább is lép a pengecsiszolásig vagy épp a kovácsolásig.
Ezért is csodás ez a hobbi, mert sosem lehet megunni, mindig van merre indulni, fejlődni.
Gerbal egy hobbi késkész
ítő, aki láthatóan örömét leli az effajta munkákban.
Ő mostánsag próbálgatja, edzi szárnyait, hogy elhagyhassa a kezdők szigetét azért, hogy egy szép napon leszállhasson az ígéret földjén, ahol már csak hátbaveregetéssel és elismerő bólogatásokkal fogadják majd munkáit. Az út hosszú lesz és kemény, jómagam is kíváncsian várom a landolást :)
    Bízom benne, hogy az ellenszél ellenére egyszer még sokra viszi és általánosan elismert készítő lesz, sőt még olyan nemzetközi szintre is jut, hogy kis szorgos kínaiak fogják majd árulni a Gerbal koppintásokat pici pénzért. Mondjuk a logó leutánzása nem lesz egyszerű feladat, hiszen mi is alig tudjuk követni... :D 


   A kézműves embereket, mindig is nagyon csodáltam s irigyeltem.
Akik saját műhelyükben előállított portékáikból meg tudnak élni, szerintem a világ legboldogabb emberei.
(...most ne gyere nekem ellehetetlenítő adókkal, meg ilyenekkel, mer’ ez egy pozitív poszt :D )

    
No de vissza a NYEREMÉNYEMHEZ :)...
Van pár késem...szinte minden kategóriában, szóval én biztosan nem fogok szőrözni a kidolgozáson, az anyagminőségen vagy a formán...ez egy korai Gerbal :)Úgy tekintek erre a késre mint egy megtörhetetlen lelkesedéssel es szívvel keszült darabra, aminek NEM KELL TÖKÉLETESNEK LENNIE, amit nem kell nagyítóval elemezni, ami mögött nincs még sok éves készítői tapasztalat, brutális géppark meg egyetemes szaktudás.
Viszont van más, ami a sok egyen-késből hiányzik....tökéletesen fog passzolni a tradi pakkomba, úgyhogy mindenképpen jár egy nagy betűHÁLA és KÖSZÖNET
!










Több bemutató videója is van Balázsnak, ahol nekem különösen tetszik, hogy nincs hadarás, kapkodás, punkrockzene stb. hanem NYUGODTSÁG VAN ami kifejezetten passzol az erdei hangulathoz! 









....danke schon, hogy elolvastad
!
ui.:
remélem viszi majd a véres h
úst is, nem csak a zöldséget*! :D

(* G. vega...)


3 megjegyzés:

  1. Ejjj Degu! meghatóak ezek a sorok! :) Köszönöm, hogy látsz bennem fantáziát és örülök, hogy jó helyre került a vas! Használd egészséggel! Minden jót! Üdv: Gerbal

    VálaszTörlés
  2. Jókis cikk lett ez..talán ezután a blogodra is idetéved a nagyérdemű és mindenkettőtöknek hasznos volt ez a marketing back to back :)Hajrá

    VálaszTörlés
  3. Koszi, valoban megdobta a forgalmat, de irasom celja igazabol a ket oldal kozos nevezore hozasa volt. Vagy inkabb feszultsegek oldasa.
    En kivulallokent ezt tudtam osszehozni, aztan az ido eldonti Gerbal hova jut, illetve hova nem. Meglatjuk.

    VálaszTörlés